LA DIGITALITZACIÓ DE LA POLICIA LOCAL I UNITATS TÈCNIQUES DE CEUTA AMB AL TRAFFIC

A continuació, parlarem d’un projecte complex i molt ambiciós en què la Ciutat Autònoma de Ceuta ha fet un salt qualitatiu i quantitatiu important tenint en compte que partien d’un estat força precari.
Problemàtica que tenien a Ceuta
Ceuta és un territori ultraperifèric amb singularitats molt marcades determinades pel territori on es troben. Pel que fa a la gestió de ciutat des del punt de Policia Local, Administració Electrònica, no compta amb mitjans adequats, la seva gestió en aquests aspectes està totalment obsoleta i es realitza amb una important càrrega manual sense comptar la desconnexió entre els sistemes amb què compta.
Objectiu que perseguien
El principal objectiu que es pretén amb aquest projecte, digitalitzar tota la gestió de la Policia Local i les diferents Unitats Tècniques de què disposa l’Ajuntament, com la Unitat Tècnica de Sancions o, la Unitat Tècnica de Recursos i Al·legacions on AL Traffic aporten una part d’Administració Electrònica, independentment de les eines tecnològiques, tant en mobilitat (Smartphones, tablets) com en dispositius fixos de diferent naturalesa (Cinemòmetre, Alcotest, Drogotest, Drons, Uci’s -Unitats de Captura Intel·ligent-).
Pla d’implementació i execució del projecte
La implantació es realitzarà en diferents fases atesa la complexitat del projecte on es començarà per implantar la mobilitat als agents de Policia Local fins a arribar a la integració amb els sistemes propis de l’Ajuntament i connexió amb les diferents unitats tècniques.
Fases i calendari d’execució
Segons contracte, es disposa de 4 mesos des de la signatura del contracte per implantar el subministrament lot 1 – Solucions Software- i, 6 mesos per a la implantació del subministrament Lot 2 – Hardware-.
Pla de proves
Un cop s’hagi implantat la fase de mobilitat, on els agents comptin amb Gessan Mobile, Manual Pràctic Policial (MPP) i els mCam com a dotació del seu equipament, començarà la fase de proves on els agents, un cop formats, utilitzaran els dispositius en entorn real, encara que, les sancions que es posin, no se’ls donarà curs durant la fase de proves. Un cop superada aquesta fase, es considerarà la necessitat d’entrar en producció on la Ciutat, tenen previst un període de diversos mesos en què informarà els ciutadans de la posada en marxa del sistema i, on la notificació de sancions serà merament informativa per a el ciutadà, advertint que, un cop finalitzi la fase informativa, les sancions que es posin en aquell moment, se’ls donarà tramitació.
Equip de treball adscrit al projecte
L’equip adscrit al projecte és nombrós, hi participen diversos enginyers informàtics, consultors i implementadors, responsables aquests últims, no només d’implementar les solucions corresponents, també, de dur a terme un treball intens amb la gestió del canvi.
El pla de suport a l’usuari
Entre les eines de formació s’utilitzaran les següents:
- Manuals de Formació i Documentació: Descripció dels procediments i descripció d’utilització del sistema.
- Pràctiques en entorn simulat: Cursos on s’interactua amb el nou sistema fent pràctiques.
- Aules de formació (Presencial/Virtual): Formació de grups d’usuaris utilitzant un format tipus de presentacions i entorn de formació Moodle.
- Avaluació: Qüestionari després de la finalització de la sessió formativa.
La formació presencial inicial in situ a tots els agents i usuaris l’impartirà tècnics especialitzats tant en l’ús de l’eina com en el procediment sancionador, cosa que aportarà un enfocament multidisciplinari a aquest aprenentatge. En aquestes formacions, entre altres aspectes, s’abordaran els punts següents:
o Ús i maneig dels dispositius (funcionament de Smartphone i impressora, apariat de dispositius, etc. …).
o Explicació exhaustiva de totes les funcionalitats (es farà un recorregut complet de la totalitat de funcionalitats de l’aplicació, fins i tot les menys utilitzades).
o Exemples pràctics d’imposició de denúncies (es faran casos pràctics d’exemple, tant per part del tècnic com exemples donant suport als usuaris).
o Explicació dels canals de comunicació amb el CAU.
El projecte inclou una cobertura completa de servei que procura un sistema sempre en funcionament en condicions òptimes mitjançant un manteniment preventiu/correctiu i una línia d’atenció a l’usuari.
El centre d’atenció i suport dedicat d’AL Traffic, proporcionarà atenció personalitzada a l’usuari mitjançant trucada telefònica directa, solucionant qualsevol dubte o incidència tècnica, es tracta d’un servei de suport especialitzat que abasta diferents àrees:
o Resolució de dubtes en l’ús de la tecnologia ALT,
o Gestió d’incidències de maquinari i de programari,
o Suport jurídic
o Impartició de cursos de formació als agents,
o Enviament de circulars informatives.
Per a més informació o per contactar amb AL Traffic
