LA IMPORTÀNCIA DE COMPLIR AMB ELS REQUISITS FORMALS ALS EXPEDIENTS DE CONTRACTACIÓ PÚBLICA FINANÇATS AMB FONS PROCEDENTS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)

Existeixen Instruccions i Guies Orientatives emeses amb el propòsit de proporcionar als Òrgans de contractació les pautes adequades per garantir el compliment dels requisits formals a incorporar als expedients i plecs rectors de contractes finançats amb fons europeus relacionats amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, sense perjudici del que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
El 29 de setembre del 2021 es van aprovar les ordres ministerials HFP/1030/2021, per les quals es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i 1031/2021, per la qual s’estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d’execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
La Junta Consultiva de Contractació Pública de l’Estat va emetre la Instrucció de 23 de desembre de 2021 sobre aspectes a incorporar als expedients i als plecs rectors dels contractes que es finançaran amb fons procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Aquest mes de març de 2022 La Subdirecció General de Contractació de la Direcció General d’Afers Econòmics del Ministeri de Defensa, ha elaborat una «Guia orientativa sobre aspectes a incorporar als expedients i plecs rectors de contractes finançats amb fons procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència», que s’acompanya com a Annex, a fi d’establir un mètode eminentment pràctic per garantir el compliment dels requisits a incorporar als expedients i plecs rectors de contractes finançats amb fons europeus relacionats amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, al Ministeri de Defensa, a fi d’unificar criteris en la gestió dels contractes esmentats i facilitar als Òrgans de contractació el seu coneixement i aplicació facultativa, si escau.
Aquest tipus de requisits formals, de compliment obligatori, suposen càrregues administratives addicionals als Òrgans de contractació, però el seu obligatori compliment ens pot estalviar posteriors disgustos en fase de revisió.

Faura-Casas