LA IMPORTÀNCIA DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA EN LA MILLORA DE LA VIA PÚBLICA: AJUNTAMENT MÉS EFICIENT

Les noves tecnologies formen part del dia a dia de totes les ciutadanes i ciutadans dels nostres pobles i ciutats. Aquesta realitat fa que els Ajuntaments no puguin ignorar aquest canvi i s’hagin d’adaptar a les noves tendències tecnològiques.
Aquesta realitat de la comunicació actual ha possibilitat trencar barreres en el que és la relació entre la ciutadania i els Ajuntaments. L’objectiu principal de la participació ciutadana és principalment que el vilatà pugui tenir una via directa de comunicació entre els serveis municipals per tal de reportar quelcom incidència que es trobi (via pública, medi ambient, manteniment d’edificis, enllumenat, neteja, jardineria,…). Qui millor que un ciutadà que recorre la ciutat, per poder avisar a l’Ajuntament d’una incidència a la via pública? Vist des d’un altre punt de vista, l’Ajuntament ha de permetre que el ciutadà es comuniqui més directament amb l’Ajuntament, d’una manera més àgil, i pugui fer arribar tot tipus de suggeriments i aportacions, per tal de millorar diàriament el municipi.
La introducció d’un servei de comunicació per resoldre incidents a la via pública ajudarà a convertir-se en un Ajuntament més eficient i, alhora, aconseguir tenir un millor municipi per als ciutadans, fet que permet avançar cap a una Smart City. Anticipar-se a les queixes del ciutadà, també és una raó per la qual un Ajuntament ha d’incloure una via de comunicació directa amb el ciutadà. Tanmateix, aporta a l’Ajuntament una imatge de modernitat en apostar per informatitzar la gestió de procediments.
attend® Council és una solució software destinada a organitzacions i entitats d’àmbit municipal, donant cobertura a la gestió de tràmits, expedients, consultes, incidències, peticions, o qualsevol tipus de tràmit administratiu. Tot gestionat des d’un únic punt i en temps real, obtenint una visió global de les incidències (via pública, edificis municipals, equipaments, medi ambient …), peticions i tràmits.
Tanmateix, s’incorpora l’APP del Ciutadà, facilitant la participació i interacció del Ciutadà amb seu Ajuntament. Des de l’aplicació per mòbil, el ciutadà pot enviar a l’Ajuntament peticions o comunicacions d’incidències i desperfectes de la via pública (mobiliari urbà, contenidors, enllumenat, neteja, etc.). Tot de forma fàcil, simplement enviant una notificació, si es vol, acompanyada d’una fotografia, permetent la geolocalització de la incidència. El ciutadà pot consultar en tot moment i en temps real l’estat de la resolució de la notificació enviada.
Una nova eina que agilitza la detecció, resolució i control d’incidències i millora la percepció del ciutadà cap a la gestió municipal.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.