ELEMENTS CLAU D’UNA ESTRATÈGIA D’INNOVACIÓ I PROMOCIÓ ECONÒMICA A NIVELL MUNICIPAL O TERRITORIAL

Promoció Econòmica

En un entorn ràpidament canviant i  globalitzat, els territoris i les ciutats competeixen a nivell mundial. Així, per posicionar-se i accelerar en una economia basada en el coneixement, el talent mòbil i la inversió, les ciutats i els territoris han de definir una estratègia i un projecte comú per tal d’esdevenir més atractives, riques, cohesionades i sostenibles en els àmbits econòmic i mediambiental.

En aquest context, una estratègia d’innovació i promoció econòmica a nivell municipal o territorial ofereix un full de ruta per a la presa de decisions i la distribució de recursos i esforços d’acord amb una priorització consensuada i objectiva. És un “on volem anar” i “com pretenem arribar-hi”, construït a partir de les fortaleses, oportunitats i reptes del territori.

Per a Innopro Consulting els objectius últims d’una estratègia d’innovació i promoció econòmica a nivell municipal o territorial són:
• Fomentar el creixement endogen
• Generar i atraure talent
• Atraure inversió

Tota actuació municipal o territorial, tot projecte, activitat, iniciativa, s’ha d’alinear amb aquests tres objectius, contribuir-hi, i assegurar que s’exploten totes les oportunitats i sinèrgies tant en l’àmbit privat com en el públic.

Per a dur a terme aquesta estratègia, les administracions públiques tenen la responsabilitat de generar i dinamitzar projectes col·lectius i d’oferir serveis innovadors i de valor afegit per a les empreses, emprenedors i ciutadans.  Cal doncs, prioritzar i planificar de forma participativa les iniciatives de desenvolupament econòmic i cal estimular les col·laboracions entre agents a nivell local, regional i internacional, i fer-ho en el si de la quàdruple hèlix (administració, universitats i centres de R+D, empreses, societat civil) demanant la màxima atenció i participació del sector privat.

D’acord amb el model europeu RIS3[1] que condiciona l’ús de fons europeus fins el 2020 (FEDER, FSE), les iniciatives institucionals en aquesta àrea han de fer un salt de qualitat en el seu plantejament, coherència, disseny, aplicació, seguiment i procés de millora continua; han de proposar un relat d’acord amb la realitat empírica, han de definir un model de territori i finalment han de proporcionar eines, finançament, espais de col·laboració i mecanismes per tal que les seves empreses, emprenedors i institucions pugin competir millor a nivell local i internacional.

Innopro Consulting treballa estretament amb els seus clients (administracions locals-territorials- regionals, institucions sectorials, empreses, centres de R+D i universitats, etc) per definir, desenvolupar i executar estratègies d’innovació i promoció econòmica. Per fer-ho possible, Innopro Consulting utilitza les millors pràctiques a nivell internacional i sempre de forma alineada amb els marcs de finançament català, estatal i europeu, d’inversió pública.

[1]Estratègies d’innovació per l’especialització intel·ligent:
http://catalunya2020.gencat.cat/ca/ris3cat
http://s3platform.jrc.ec.europa.eu/home

eNRIC fUSTER
Enric Fuster
Consultor sènior – Innopro Consulting

 

 

 

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: