COM PUC REDUIR LA MEVA DESPESA EN NETEJA SENSE MINVAR LA QUALITAT?

Els ajuntaments estan veient com han de fer front a nous reptes per poder continuar donant serveis a la ciutadania. Motivats per la davallada dels ingressos molts ajuntaments han hagut de fer front a un reajust dels seus Serveis Generals (SS.GG): neteja d’edificis i instal·lacions, gestió de residus, manteniment d’espais públics i edificis. La realització d’aquests serveis té un impacte econòmic molt importat en les seves comptes, en molts casos superen amb escreix el 18%, si afegim la partida energètica aquest valor s’incrementa notablement.

Com ho puc fer?

El primer que hem de fer és avaluar i conèixer realment què tenim contractat, per què, i què estem pagant. Són preguntes que ens hem de fer per optimitzar i ajustar-nos a la nova realitat del servei.  Posarem dos exemples:  què hem de fer primer: optimitzar la nostra tarifa energètica o canviar totes les bombetes? Negociem amb el proveïdor del servei de neteja una baixada de preus o analitzem quines són les nostres necessitat reals?

Com a consultors, en aquest BlogImpulsa parlarem de tres punts de millora en el manteniment d’edificis i instal·lacions municipals, i de forma concreta en la seva neteja.

– El primer punt de millora es fonamenta en establir un correcte dimensionat del personal que realitza el servei de neteja. El primer que hem de fer és qüestionar-nos les freqüències i  els nivells de qualitat requerits per cadascun dels centres. Doncs cal tenir en compte les diferencies entre la neteja d’una Escola Bressol, un casal d’avis o de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. La nostra experiència amb ens locals ens permet poder parametritzar les carregues horàries en funció del tipus d’espai o dependència municipal.

– El segon punt de millora està directament relacionat amb el primer. Només si es realitza una supervisió o monitorització del servei, de forma independent a l’empresa de neteja, podrem garantir la sostenibilitat del servei, doncs sense control no hi ha millora.

– Finalment, el tercer punt de millora es basa en un manteniment acurat del patrimoni. L’ús continuat de tècniques i/o productes  de neteja inadequats fa que el patrimoni es vagi deteriorant paulatinament. Amb aquesta millora aconseguim: una correcta conservació del patrimoni municipal i una millora en la qualitat laboral dels usuaris dels espais. Doncs sens dubte una percepció de neteja al nostre voltant fa que millori el nostre rendiment laboral.

Aquestes són les pedres angulars sobre les que hem de treballar per tal de dur a terme els reajustaments del servei de neteja i que una rebaixa d’aquesta partida en els pressupostos de l’Ajuntament estigui correctament avalada. El nostre coneixement ens permet garantir el reajustament del pressupost del servei de neteja i a l’hora mantenir i fins i tot millorar els estàndards de qualitat del servei. Doncs quan diem hem rebaixat un 15% el pressupost de neteja hem d’estar segurs que mantindrem el estàndard de qualitat i que aquest serà sostenible en el temps.

Lluis Carles Carrillo

Lluis Carles Carrillo

Soci Consultor CIN, Consultoria Integral

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: