TREBALLS DE RESTAURACIÓ DEL PARQUET ESPORTIU DEL PAVELLÓ DE BALAGUER (REFERÈNCIA D’OBRA MAPEI)

El pavelló 1 d’Octubre de Balaguer presentava una superfície esportiva notablement desgastada, amb successives intervencions de manteniment com pegats i amb múltiples juntes pel moviment natural de la fusta resultant una superfície no apta i poc segura per a la pràctica de l’esport.

Estat inicial del paviment i el seu deteriorament

Igualment es van haver de substituir diverses parts del paviment per deteriorament obtenint fusta nova i processant-la per a la seva instal·lació. La instal·lació del nou material es realitza amb una adhesiu bicomponent d’altes prestacions sobre la base epoxi-poliuretà com ULTABOND P913 2k de Mapei. Aquest adhesiu ofereix una alta i segura adhesió aconseguint una resistència superior a 3 N / mm2 de tracció.

2.JPG

Estat inicial del paviment i el seu deteriorament

Per a la restauració i renovació del paviment esportiu és necessari retirar qualsevol producte anterior com vernissos, ceres, etc. i assolir la fusta crua, reparar i sanejar tots aquells aspectes que fan falta per tornar-seu aspecte original.

Per a això MAPEI posa a disposició dels seus clients tot un complet sistema de protecció i renovació anomenat ULTRACOAT SPORT SYSTEM.

El sistema està compost per 4 productes: ULTRACOAT BINDER, ULTRACOAT Premium BASE, ULTRACOAT HT SPORT i ULTRACOAT SPORT COLOR.

ULTRACOAT BINDER és un aglomerant a l’aigua exempt de dissolvents i NMP, per barrejar amb farina de fusta de qualsevol espècie llenyosa, fins i tot amb farina de Merbau, per al rejuntat de paviments de fusta amb certificat GEV EC 1 Plus i amb la participació en punts LEED (The Leadership in Energy and Environmental Design).
Aquest producte és aplicat després de la retirada dels protectors vells i previ als nous tractaments de protecció per al farciment de les juntes i fissures generades pel moviment de la fusta renovant el seu aspecte completament.

Treballs de poliment i rejuntat

ULTRACOAT PREMIUM BASE és un fons bicomponent a l’aigua, d’alt poder aïllant, per a cicles d’acabat a l’aigua sobre paviments de fusta, amb baixíssima emissió de substàncies orgàniques volàtils (VOC) i lliure de NMP, per a la preparació de paviments de fusta tradicionals, prelijados i per reparar amb cicles d’acabat a l’aigua, de fàcil aplicació i bona lijabilidad a més d’una cobertura idònia per preparar la recepció dels productes d’acabat.

4.

Aplicació de fons ULTRACOAT PREMIUM BASE

ULTRACOAT HT SPORT és un vernís a l’aigua bicomponent poliuretànic per a paviments esportius de fusta. ULTRACOAT HT SPORT és conforme amb els estàndards esportius per a les superfícies i àrees esportives Indoor, superfícies multi-sport per a interior (A 14904: 2006). La duresa superficial i les resistències mecàniques i químiques fan de ULTRACOAT HT SPORT un producte altament fiable i marcat pel GEV com EC 1R Plus.

Igualment, de fàcil aplicació, gran rendiment, cobertura i fàcil de llimar.

Després de l’aplicació del fons ULTRACOAT PREMIUM BASE i la primera capa d’acabat d’ULTRACOAT HT SPORT es procedeix al poliment preparatiu per a l’última capa. Després del polit es realitza el marcatge de línies i àrees amb els diferents colors escollits per a tal propòsit.

Marcatge de línies i aplicació d’ULTRACOAT SPORT COLOR

ULTRACOAT SPORT COLOR és un vernís acrílic pigmentat a l’aigua per a la coloració i delimitació d’àrees i de les línies de marcat per a paviments esportius de parquet.
A més, posseeix una òptima capacitat de cobertura, una excel·lent adhesió, gran capacitat de anivellat i no requereix de cap poliment entre les diferents mans.

ULTRACOAT SPORT COLOR està disponible en vuit colors: blanc, negre, blau, taronja, groc, vermell i verd.

Finalment, per a la protecció òptima del paviment i obtenir totes les prestacions dels productes és aplicada una segona mà d’ULTRACOAT HT SPORT quedant d’aquesta manera perfectament renovat, protegit, en òptimes condicions per a l’esport i amb l’estètica que mereix un paviment de fusta.

ULTRACOAT HT SPORT en la seva última capa i paviment acabat

El sistema ULTRACOAT SPORT SYSTEM s’ajusta a totes les exigències i normatives de superfícies esportives com: A 14904: 2006, Resistència a l’abrasió: EN 5470-1: 30 mg, Reacció al foc: EN ISO 9239-1: 2010 i EN 13238 : 2018, amb certificat Bfl – S1 i amb un nivell de Gloss: 20.

FITXA TÈCNICA
Pavelló 1 d’Octubre. Poliesportiu Municipal Balaguer; Carrer d’Urgell, 100, 25600 Balaguer, Lleida
Projectista: Ajuntament de Balaguer
Data execució: agost 2019