CONTROL ENERGÈTIC I MILLORES A RESIDÈNCIES D’INFRAESTRUCTURES DE LA GENERALITAT

Ndavant Manteniment instal·lacions

Dotze residències arreu de Catalunya reben ja mensualment uns informes de control dels seus usos i consums energètics. L’objectiu és implementar millores que els hi permeti estalviar a la factura d’energia i poder portar a terme les actuacions pertinents per millorar les condicions de vida dels seus usuaris.

Les residències són titularitat d’Infraestructures de la Generalitat (“Infraestructures.cat”) i vetllen pel benestar de dues tipologies d’usuari: la gent gran i les persones amb trastorns de conducta i/o discapacitat psíquica.

Aquests processos encaminats a l’eficiència energètica s’han portat a terme arran de l’inici del contracte de conservació i manteniment dels edificis per part de l’UTE formada per Ndavant i Clece. El contracte recull el servei de manteniment integral de les instal·lacions i l’amplia amb aspectes de gestió energètica.

.

MONITORATGE D’INDICADORS ENERGÈTICS

En una primera fase, s’ha implementat a les 12 residències una solució per al control d’indicadors de qualitat energètica, mitjançant la lectura de sondes i sensors. Aquest monitoratge permet l’elaboració d’un informe de l’estat energètic mes a mes, amb l’evolució històrica i els comentaris del gestor assignat a l’UTE.

Els informes es focalitzen en 4 àrees clau: consum elèctric, temperatura interior, consum de gas i temperatura de l’aigua a l’acumulador de l’aigua calenta sanitària.

Aquest quadre de control d’indicadors és la base per detectar ineficiències i possibilitats de millora dels consums.
.

MILLORES PER AVANÇAR EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA

Entre les millores ja implementades, a la residència de la Gran Via, de Barcelona, s’ha optat per substituir les aixetes de les dutxes amb reguladors termostàtics. La solució afavoreix no només l’aspecte energètic sinó també el benestar dels usuaris, amb discapacitat o trastorns intel·lectuals, atès que s’evita que puguin patir ensurts amb aigua massa calenta.

A les residències de Bellvitge, Bon Pastor i Terrassa s’ha proposat implementar uns controls horaris per l’encesa i apagat de les plantes refredadores, mitjançant programació.

A la residència per a la gent gran de Flix s’estudia millorar l’aïllament de la instal·lació solar, per mitjà del recobriment especial del circuit de canonades, amb l’objectiu d’incrementar el rendiment energètic de la instal·lació i reduir el consum de la caldera de gas.

A Bellvitge i Terrassa, s’ha proposat col·locar uns sensors lumínics per l’encesa i apagat de la il·luminació als vestíbuls, entrades, jardins i altres zones comunes.

.

MANTENIMENT MULTITÈCNIC I PROXIMITAT TERRITORIAL

El contracte d’Infraestructures de la Generalitat amb l’UTE Ndavant – Clece té com a nucli vetllar per la conservació dels edificis i pel manteniment de les instal·lacions d’aquestes residències, amb un ampli ventall tècnic:

• Electricitat AT i BT
• Climatització (refrigeració, calefacció i ventilació)
• Aigua calenta sanitària
• Sistema de control i regulació del clima i la il·luminació
• Control i prevenció de la legionel·losi
• Protecció contra incendis
• SAIs
• Grups electrògens
• Aparells elevadors
• Línies de vida
• Instal·lacions de gas
• Fontaneria
• Obra civil
• Jardineria
• Parallamps…

La prestació dels serveis incorpora solucions innovadores en la gestió tècnica i és possible gràcies al múscul financer i la capacitació tècnica dels integrants de l’UTE.

Com a aspecte més destacable, però, és el model de proximitat de Ndavant, que garanteix els temps de resposta en els casos de contingències i emergències, amb una nombrosa flota d’unitats mòbils.

Carla Rigat Ndavant

.

.

Carla Rigat | Gerent Manteniment | 682 188 387 |
crigat@ndavant.cat | http://www.ndavant.cat

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: