EL CORRECAN, UN ESPAI PELS GOSSOS A LA CIUTAT

Segons l’anuari estadístic de la ciutat, només a Barcelona cada any es censen entre 4.500 i 5.500 gats i gossos. Cada dia veiem més gossos passejant pels carrers dels pobles i ciutats i que aquests animals tinguin un espai on córrer lliures i relacionar-se és força rellevant.

Els correcans són espais on els gossos poden socialitzar amb altres animals, fer exercici, passejar i sovint sentir-se lliures ja que solen ser espais tancats on poden anar deslligats. Coemva, és una empresa de fusteria exterior amb una gran capacitat d’innovació que actualment construeix correcans com a element innovador per a les ciutats.

Els jocs dels correcans estan dissenyats i avalats per veterinaris i personal especialitzat i s’han tingut en compte tots els detalls i necessitats dels gossos per a dur-los a terme.

Es fabriquen estructures de tot tipus treballant sempre amb fusta tractada de primera qualitat que ofereix la resistència necessària i no s’espatlla amb el temps estant a l’aire lliure. Els jocs consten de molts tipus d’estructures: rampes i passarel·les, tubs i pantalles on amagar-se, cilindres de fusta per a fer eslàlom, tanques per saltar entre molts d’altres.

Coemva, que adapta el disseny del correcan a les necessitats i espai disponible pel client, ha treballat per diversos ajuntaments i actualment té projectes en marxa per a correcans a pobles i ciutats de tot Catalunya.

Recentment ha participat en la construcció d’un correcan per l’Ajuntament de Martorell on hi ha col·locat diversos elements de distracció i entrenament per a gossos. Per una part hi trobem les rampes o dobles rampes per pujar i baixar corrent, adaptades a qualsevol mida de gos i amb les mesures de seguretat adients:

correcan

El fabricant també ha instal·lat tubs de fusta on els gossos poden amagar-se per jugar, passar per dins o rodejar-los.

I per últim, el tercer element del correcan de Martorell són els cilindres de fusta per a fer eslàlom o altres jocs:

slaloms per a gossos

Coemva fabrica també els tancaments de fusta dels correcans amb un acabat personalitzat depenent de les necessitats de cada ajuntament.

El correcan és un espai lúdic fet a mida pels gossos que els permet gaudir de l’aire lliure sense cotxes, relaxar-se en una zona segura i afavorir-ne la socialització. Els gossos poden practicar l’exercici necessari per dur a terme una vida saludable i gaudir del passeig diari. I és que l’esbarjo dels gossos és quelcom molt important per als seus propietaris sobretot si viuen en ciutats on sovint és complicat córrer i jugar al carrer.