LA RESTAURACIÓ, UN OFICI ARTESÀ

restauració Estucs Casadevall

El manteniment d’edificis antics és un procés costós i requereix la feina de professionals que garanteixin que els processos que s’hi duen a terme estan fets amb les màximes garanties de seguretat i durabilitat.

L’objectiu de la restauració d’elements arquitectònics, ja sigui d’edificis o d’elements ornamentals és recuperar, consolidar i protegir al màxim el patrimoni arquitectònic. Estucs Casadevall es dedica a la restauració d’esgrafiats, estucs, elements, pintures i frescos garantint-ne la durabilitat i seguretat utilitzant procediments no invasius.

Estucs Casadevall emfatitza en la importància de respectar el patrimoni arquitectònic que ens envolta argumentant que els restauradors tenen la responsabilitat de preservar-lo pel futur.
.

Conservar abans que restaurar

Tot i que ambdues feines són molt artesanes i complexes, Carles Casadevall afirma que és més recomanable mirar d’aturar la degradació d’un element aplicant-hi mètodes correctius i procediments de recuperació que restaurar-lo amb martell o tallantó.

No obstant, els procediments de restauració han de ser sempre respectuosos amb el patrimoni arquitectònic tenint en compte què es pot refer i què no atenint-se a la documentació i recerca del moment. És important realitzar el procés de cerca d’informació amb cura i precisió ja que si no es troba documentació dels elements que es volen recuperar o refer la feina es complica. De fet, per a l’estucador Casadevall aquest procés és vital: “Si no trobem documentació és millor no fer res; no inventem coses que han desaparegut, deixem-ho com està si no sabem com era.”

La feina d’un estucador comença amb la neteja de l’element a restaurar aplicant veladures per recuperar els cromatismes originals. Seguidament s’injecten caseïnats o morters hidràulics preparats per recuperar l’adhesió entre les capes per aturar el malmetement. A partir d’aquí cada restauració segueix un procés que pot implicar diversos mètodes de treball, procediments i productes.

S’ha de tenir en consideració que el procés de restauració i/o rehabilitació no només depèn d’estucadors sinó que sovint hi participen ceramistes, vidriers, picapedrers, fusters, restauradors o paletes per a aconseguir el millor resultat.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: