RENAULT, AL CAPDAVANT AMB UN NOU MOTOR ELÈCTRIC

motor Renault

Renault continua amb la seva estratègia de desenvolupament del vehicle elèctric, llançant aquest 2015 un nou motor elèctric més compacte i eficient. Sense descuidar, això sí, altres tecnologies, ja que com diu Rémi Bastien, director Engineering Innovation «El futur de la mobilitat passa tant pel domini de la tecnologia elèctrica com pel dels motors tèrmics. Per tant, estem presents en tots els fronts, des del tèrmic a l’elèctric passant per les energies alternatives. »

I és que la innovació està en el centre de la identitat de marca de Renault. Els models llançats recentment i els que es presentaran en els propers mesos transmeten novetats tècniques de caràcter útil per estar a l’alçada de les necessitats i expectatives dels clients. Contribueixen a l’objectiu de liderar la mobilitat sostenible a l’abast de tothom.
.

El nou motor elèctric 100% Renault, compacte i eficient

Amb aquest nou motor elèctric, Renault ratifica la seva estratègia en el camp del vehicle elèctric i la seva voluntat d’impulsar el seu saber fer com a especialista de ple dret en aquest àmbit.

El nou motor és innovador per la seva concepció i la seva arquitectura, sent objecte de 95 patents específiques, recolzades per l’experiència que Renault ha adquirit en matèria de vehicles elèctrics.

Està concebut pels enginyers de motors de Renault a França i fabricat a la fàbrica de Cléon, especialitzada en motoritzacions d’alta tecnologia.
.
.
Orientacions clau del nou motor: compacitat, prestacions, rendiment

El primer objectiu ha estat treballar en la integració dels components per aconseguir un motor més compacte. El volum s’ha reduït un 10% mantenint les mateixes prestacions, la qual cosa obre noves vies per a una implantació en vehicles més petits. La gestió electrònica i el sistema de càrrega s’han millorat per optimitzar els temps de càrrega a baixa potència i el consum d’energia elèctrica en circular.

Es tracta d’un motor elèctric síncron amb rotor bobinat de 65 kW i 220 Nm amb carregador Caméléon integrat.

Integració, miniaturització i simplificació són les tres orientacions que han guiat els dissenyadors d’aquest motor.

• Integració: s’ha passat d’un apilament de macro-mòduls a uns mòduls complets integrats
• Miniaturització: es dissenyen uns mòduls més petits que s’acoblen ajustant-se al màxim a les necessitats (es minimitzen els espais entre els mòduls i s’eliminen els cables d’alimentació externs)

«Tres en Un»: el caixetí d’interconnexió, l’electrònica de potència i el carregador Caméléon formen un únic conjunt denominat “Power Electronic Controller”. La mida d’aquest conjunt de funcions ha pogut reduir-se un 25%.

• Simplificació: es passa a una refrigeració per aire de la màquina elèctrica (s’eliminen els conductes intermòduls). Tan sols el Power Electronic Controller conserva una refrigeració amb aigua adaptada a les seves necessitats específiques.

Pel que fa a prestacions, millora del sistema de càrrega a baixa potència: Per tal de reduir el temps de càrrega en les infraestructures de baixa potència (cable flexi-charger per xarxa domèstica, borns de recàrrega de 3 i 11Kw), els dissenyadors han millorat la gestió electrònica de la càrrega.

Finalment aquest model millora de forma important el rendiment: gràcies a un replantejament complet de tot el sistema de la màquina elèctrica-ondulador, els dissenyadors han millorat el rendiment del motor i disminuït el consum d’energia elèctrica.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: