A L’AVANTGUARDA EN L’ ÚS DELS “DRONES”

drones Ajuntament Impulsa

Els “drones” per ús civil, o també coneguts com  unmanned aerial vehicle (UAV), van en creixement en països com Suècia, França i UK, en diferents sectors, tot i que encara sota una estructura de regulacions fragmentada. A Catalunya tampoc quedem enrere en l’aplicació d’aquestes noves tecnologies que fan us d’aquests vehicles aeris no tripulats.

Per a l’execució dels treballs de tala i poda sota línies elèctriques que ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S.A. va contractar a TALHER pels anys 2013 i 2104, l’ empresa es va plantejar canviar la seva manera d’ inspeccionar i revisar prèviament la zona, no amb cotxe o a peu com fins ara, la qual cosa els feia estar condicionats segons l’orografia del terreny, i va decidir aprofitar les noves tecnologies i realitzar aquestes inspeccions amb un octocopter, assistit per un operador de vol i de càmera, que a continuació us mostrarem perquè pugueu conèixer amb detall com treballen aquests “drones” i el que poden arribar a fer.

VEURE VÍDEO

Les línies inspeccionades en aquest cas foren les de la zona del Vallès i del Maresme.

Segons Guillem Viladecans, Enginyer Tècnic Agrícola de TALHER,  que va estar present en la prova experimental el resultat va ser molt satisfactori, ja que des d’un sol punt es podia veure tota la línia, es podia arribar a zones de difícil accés, també permetia acostar-se molt més que anant a peu -guanyant en eficàcia-, i a més, el registre era de molta qualitat, ja que els “drones”  estan equipats amb càmeres d’alta resolució estabilitzades giroscòpicament i són molt estables en ple vol, la qual cosa permet fer gravacions d’alt nivell.

Aquests aparells –de quatre, sis o vuit aspes– es poden telecomandar a uns 3 quilòmetres o més de distància i són capaços d’enlairar-se i aterrar tot sols mitjançant la propulsió elèctrica, així com de mantenir la posició i l’alçada automàticament gràcies a un GPS i a un control baromètric d’altura. Com a mesura de seguretat incorporen un sistema que, en cas de pèrdua de senyal, retornen al punt de partida.
.
Aquest mateix any, ENDESA ha començat a utilitzar aquests avions no tripulats per verificar l’amplada dels corredors i corriols de seguretat que es troben a sota i als costats de la línia i que actuen com a tallafocs.

.
Demanant-li a Viladecans sobre les futures aplicacions que podrien tenir els “drones” per municipis, una de les aplicacions que veuria interessants és per fer revisions d’extensions de palmeres, per exemple, que poguessin tenir problemes amb l’escarabat morrut, tema que cada any preocupa als ajuntaments i els obliga a posar-hi mà. Igualment, veu moltes possibilitats en  temes forestals, sobretot per pel que fa a les podes i tales ja que permet fer revisions prèviament i informes exhaustivament il·lustrats. Sense oblidar les aplicacions que també poden tenir aquest tipus d’aparells per reconeixements aeris del terreny en cas de situacions d’emergència.

Sens dubte, aquesta  és una opció interessant que se’ns dibuixa pels propers anys i a tenir molt en compte per la prestació de diferents serveis.

.

.

.

.

.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: