EL RENTING, UNA PRÀCTICA INNOVADORA PER ADQUIRIR BÉNS I SERVEIS TECNOLÒGICS

renting technology

El renting és una opció excel·lent tant pels ajuntaments com per les empreses ja que permet als municipis comprar sense incrementar el deute i als proveïdors vendre sense risc d’haver de cobrar a llarg termini.

Els ajuntaments, degut a la situació financera en la que es troben comencen a demanar aquest tipus de producte financer per adquirir no només vehicles com ja venia sent habitual, sinó equipaments dirigits a l’estalvi i l’eficiència energètica, a parcs infantils, a instal·lacions esportives i també a equipaments informàtics.

Contractar tecnologia a través de renting

Una de les millors opcions és contractar tecnologia a través d’aquest sistema. La veritat és que amb la velocitat que avança la tecnologia, no té molt sentit l’adquisició d’alguns productes com sistemes informàtics que es poden quedar obsolets en un període de temps breu. El renting serveix en aquests cassos com un lloguer de tecnologia. Si a la finalització del termini ja no serveix, no es renova. I mentrestant l’empresa subministradora s’encarrega del manteniment i de l’actualització.

Des de el punt de vista jurídic estem dins de l’article de la Llei de Contractes: “Son contratos de suministro… Los que tengan por objeto la adquisición y el arrendamiento de equipos y sistemas de telecomunicaciones o para el tratamiento de la información, sus dispositivos y programas, y la cesión del derecho de uso de estos últimos, a excepción de los contratos de adquisición de programas de ordenador desarrollados a medida, que se considerarán contratos de servicios” (art. 9.3.b) del Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de Novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

Per veure un exemple pràctic on s’ha aplicat un sistema de renting en tecnologia, podem posar el cas de l’Ajuntament de Premià de Mar que ha renovat la seva infraestructura de xarxa i ha adoptat un sistema de Comunicacions Unificades, en aquest cas de Cisco. La implantació s’ha realitzat a cost zero i ha permès reduir enormement els costos en trucades, modernitzar l’atenció al públic i integrar de manera senzilla i transparent noves seus i usuaris.

Segons el director tècnic de Xperientia que ha portat a terme aquest projecte, Jordi Vila Ferret, “l’Ajuntament de Premià de Mar ha aconseguit reduir els costos totals un 70 per cent. Gràcies a això, el consistori ha pogut finançar tot el projecte, ja que aquest important estalvi en la factura telefònica ha absorbit les quotes mensuals “. Aquest concurs públic en concret, comptava amb un pressupost pròxim als 160.000 euros i es va finançar  mitjançant rènting, en aquest cas a través de la divisió Cisco Capital a interès zero a 36 mesos. En aquest sentit, atès que els costos de telefonia abans de la implantació ascendien a uns 12.000 euros mensuals, l’Ajuntament ha anat pagant el cost de la nova infraestructura i de la instal·lació amb els estalvis en trucades, ja que les quotes mensuals de rènting són inferiors a l’estalvi obtingut.

Aquest és un clar exemple de com es poden renovar infraestructures obsoletes mitjançant un sistema de renting, que en aquest cas ha estat doblement beneficiós pel fet de poder anar amortitzant les quotes mensuals amb els mateixos estalvis que genera l’avenç tecnològic.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: