WHATSAPP COM A NOU CANAL PER OBTENIR DOCUMENTS PER A SERVEIS SOCIALS. EL CAS DE LLEIDA

La Paeria de Lleida, va presentar ahir en roda de premsa multitudinària, els resultats que fins el moment ha reportat l’ús del nou canal de WhatsApp que des del mes d’agost passat ha posat en funcionament el servei OAC360º SOCIAL d’Adtende SL.

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, amb la tinenta d’alcalde Jordina Freixanet i la regidora Mariamma Sall, durant la roda de premsa sobre el servei OAC360 Social.

Com es va explicar davant els mitjans de comunicació, l’ús per part de la ciutadania d’aquest canal de Whastapp d’OAC360º SOCIAL, ha comportat canvis en la tendència de la manera en què els usuaris dels serveis d’assistència social efectuen l’entrega documental, i que resulta en més temps disponible per als i les professionals de Serveis Socials per a dedicar-se a les persones usuàries.

Els Serveis Socials de la Paeria de Lleida compten amb aquest servei contractat, que dona suport als més de 150 treballadors que integren les cinc àrees en que s’estructuren els Serveis Socials. El servei OAC360º SOCIAL d’Adtende, se centra a reduir al màxim el temps que els i les professionals socials dediquen a la burocràcia, necessària, però que requereix un cert temps, alhora que s’assisteix a la ciutadania tant en consultes sobre gestions socials com en la tramitació electrònica d’ajuts socials.

L’empresa Adtende, des de fa uns mesos ha habilitat dins del seu servei OAC360º SOCIAL un nou canal de WhatsApp per a què les persones usuàries facin l’entrega de documents digitals necessaris per a rebre assistència de Serveis Socials. Com a resultat de la implementació d’aquest canal de WhatsApp per les persones que s’hagin de relacionar amb Serveis Socials, s’han produït canvis de tendències en la relació i comportament entre usuaris i Serveis Socials.

El canal de WhatsApp substitueix al correu electrònic com a via principal per efectuar l’entrega documental de manera digital amb Serveis Socials. A part de l’entrega digital, l’usuari pot optar per la via presencial amb la qual ha d’anar a una oficina de Serveis Socials i allà una persona professional digitalitzarà els seus documents. Des de la implementació del nou canal digital d’entrega documental per WhatsApp, hi ha hagut un canvi de tendència en l’entrega en paper a les oficines de Serveis Socials que han passat d’un 59,15% a un 22,20% d’entregues en paper amb relació a les sol·licituds de documents per part de Serveis Socials. Aquesta dada, a part de demostrar la contribució a la comoditat i accessibilitat de l’usuari, també demostra la reducció de tasca burocràtica per part dels i les professionals que fins ara havien de dedicar temps a digitalitzar documentació. Això mateix va directament relacionat amb el canvi de tendència de l’ús del canal digital d’entrega documental, que passa d’un 17,14% previ a la implementació del WhatsApp a un 66,78%, des de la seva implementació de fa tres mesos.

Aquestes xifres van en concordança amb la tendència d’increment del percentatge de resposta de la via digital per fer l’entrega documental. Per poder-ho quantificar, abans d’implementar el canal WhatsApp, el percentatge de resposta era d’un 41,95% i ara, amb el canal WhatsApp, és d’un 83,22%.

A banda d’augmentar l’eficàcia del canal i la reducció de la tasca dels i les treballadores de digitalització de documents en paper, aquest canvi de tendència també ens mostra un augment de l’eficiència del nou canal WhatsApp. Per cada sol·licitud de documentació per via digital després de la implementació del nou canal obtenim 8,8 documents de mitjana en vers als 4,1 documents que obteníem per cada sol·licitud de documents abans del nou canal. Això suposa més del doble d’increment d’eficiència del nou canal d’entrega documental per via digital.

Aquest nou canal que s’ha implementat perquè es pugui efectuar l’entrega documental per WhatsApp, té totes les garanties de seguretat en usar encriptació a dues bandes i estar en compliment amb el Reglament General de Protecció de Dades.

A més de facilitar la digitalització per part de les persones usuàries, les tendències que mostren les dades conclouen en que el nou canal per WhatsApp contribueix de manera directa en l’objectiu principal del servei d’OAC360º SOCIAL: Alliberar més temps de dedicació a burocràcia als professionals de Serveis Socials per a poder-se centrar a atendre a persones.

A %d bloguers els agrada això: