SIEMENS SUSTAINABILITY CENTRE A LONDRES. EL PRIMER EDIFICI DEL MÓN QUE OBTÉ EL NIVELL MÉS ALT DE CERTIFICACIONS LEED I BREEAM

És a les ciutats on es jugarà el nostre futur. No en va, en elles viu gairebé la meitat de la població mundial, i les previsions apunten que aquest percentatge anirà en augment. És el lloc en què es consumeix la major quantitat d’energia i on són més grans les emissions de CO2.

Les ciutats són un gran laboratori en el qual projectar un futur més sostenible; el lloc en el qual adoptar bones pràctiques i en el qual aprendre a fer un bon ús dels recursos disponibles. Moltes de les tecnologies ja estan disponibles. Amb la nostra actitud podem contribuir a un futur més sostenible. I sobre aquests supòsits, Siemens va crear el 2012 a Londres el Siemens Sustainibility Centre, un centre d’usos múltiples dedicat íntegrament a la sostenibilitat urbana, un espai que és alhora centre de conferències, museu i centre d’innovació tecnològica. Un lloc en el qual els polítics, els experts i la gent comú poden debatre per projectar el futur de les ciutats i de les seves infraestructures.

L’estudi d’arquitectura anglès Wilkinson Eyre Architects va dissenyar aquest edifici de vidre amb formes inspirades en les facetes d’un cristall. Va ser batejat “The Crystal” (el Cristall), està situat al barri londinenc dels Royal Docks i ocupa una superfície de més de 6.500 m2.

El Siemens Sustainibility Centre és el primer edifici del món que obté el nivell més alt de la certificacions LEED (platinum) i BREEAM (outstanding). Les raons per a aquests reconeixements són bastant òbvies si pensem que a l’interior del “Cristall” no es cremen combustibles fòssils, gràcies a un ús intel·ligent de l’energia solar i de la geotèrmica. Les emissions de CO2 són, per tant, baixíssimes: aproximadament 23 kg anuals per metre quadrat, més d’un 65% menys que en edificis similars. El centre compta, així mateix, amb sistemes per a la captació d’aigües pluvials i el tractament de les aigües residuals, i està equipat amb sistemes de calefacció automatitzats. Finalment, la seva pròpia forma permet un major aïllament i augmenta l’eficiència energètica.

El cor del “Cristall” alberga la major exposició mundial dedicada al desenvolupament urbà: s’exhibeixen les perspectives i reptes del futur, juntament amb les solucions actualment existents per a la construcció de ciutats sostenibles. Animacions, pel·lícules i instal·lacions interactives conviden a imaginar les ciutats del futur i a enfrontar amb els problemes presents i futurs. Es parla d’edificis intel·ligents, energia, aigua, qualitat de vida, mobilitat i de molts altres temes. Trobem també un transformador de Tesla, que permet als visitants generar electricitat movent únicament el cos, així com nombrosos vehicles elèctrics.

 

REFERÈNCIES COL·LOCACIÓ DE CERÀMICA

EN PRIMER PLA
ULTRACOLOR PLUS

Morter de ciment per a juntes millorat, amb baixa absorció d’aigua i elevada resistència a l’abrasió, certificat EMICODE EC1 PLUS. Indicat per al rejuntat de tot tipus de paviments i revestiments ceràmics. Permet obtenir juntes de colors uniformes, resistents als raigs ultraviolats i als agents atmosfèrics, amb una superfície final llisa i fàcil de netejar. Pot contribuir fins a un màxim de 3 punts a l’assignació de la certificació LEED.

 

Col·locació de ceràmica amb productes Mapei

Un edifici de la més alta qualitat com el Siemens Sustainibility Centre només podia tenir productes ecosostenibles i de gran qualitat, com els adhesius i morters Mapei utilitzats per a la col·locació de rajoles ceràmiques en diversos espais interiors.

Abans de la seva col·locació, es van realitzar els recrescuts amb TOPCEM, aglomerant hidràulic especial per recrescuts, d’enduriment normal, assecat ràpid i retracció controlada.

Es va optar per KERAQUICK, adhesiu de ciment d’enduriment ràpid i lliscament vertical nul, per a la col·locació de les rajoles ceràmiques en els sòls de la zona de recepció, del restaurant a la planta baixa i de diverses zones a la primera planta. És un producte amb baixíssima emissió de substàncies orgàniques volàtils (VOC), certificat EC1 R per la GEV, associació alemanya per al control de les emissions dels productes per a paviments. Pot contribuir a la certificació LEED fins a un màxim de 4 punts.

Per col·locar les rajoles a les parets dels banys es va optar, en canvi, per KERAFLEX, adhesiu de ciment de lliscament vertical nul i amb temps obert perllongat. Amb baixíssima emissió de substàncies orgàniques volàtils (certificat EC1 R), pot contribuir a la certificació LEED fins a un màxim de 4 punts.

El rejuntat de les rajoles es va realitzar amb ULTRACOLOR PLUS, morter modificat amb polímers i antieflorescent, per al farciment de juntes de 2 a 20 mm, hidrorrepelent i antifloridura. També es tracta, en aquest cas, d’un producte altament sostenible, amb baixa emissió de VOC (certificat EC1) i en condicions de contribuir a la certificació LEED fins a un màxim de 4 punts.

A la zona de recepció, al restaurant i en els banys es van col·locar les rajoles ceràmiques amb l’adhesiu de ciment KERAQUICK.

foto 12         foto 22

foto 32

Amb l’adhesiu de ciment KERAFLEX es van col·locar les rajoles a les parets dels banys.

foto 42

En totes les zones, es va realitzar el rejuntat de les rajoles amb ULTRACOLOR PLUS.

foto 52

Fitxa Tècnica:

Siemens Sustainability Centre, Londres
Disseny de l’edifici: Wilkinson Eyre Architects (Londres)
Període de construcció: 2011-2012
Període d’intervenció: abril-juliol de 2012
Intervenció Mapei: subministrament de productes per a la col•locació i rejuntat rajoles ceràmiques
Client: Siemens
Empresa executora: ISG (Londres)
Empresa instal·ladora: Corinthian Ceramics Ltd
Direcció d’obra: Pringle Brandon
Distribuïdor Mapei: Boydens (Croyden, Surrey)
Coordinació Mapei: Simon Pashley (Mapei Regne Unit)

Productes Mapei
Realització de recrescuts: Topcem
Col·locació i rejuntat de les rajoles: KERAFLEX, KERAQUICK, ULTRACOLOR PLUS

Per a més informació, visita la pàgina web: http://www.mapei.es

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: