L’AJUNTAMENT DEL PRAT PROMOCIONA L’ENVELLIMENT ACTIU AMB L’APP FAMILYAR

App Familyar

L’Ajuntament del Prat del Llobregat es caracteritza per promocionar l’envelliment actiu a través de tot tipus d’activitats ja siguin caminades, dinars de germanor o cursos sobre l’ús de xarxes socials o dels smartphones dirigits als adults de més de 64 anys.
El Prat és un poble de 63.000 habitants aproximadament dels quals més d’onze mil tenen 64 anys o més com ha explicat la regidora d’acció social, Margarita García Domínguez a la presentació del projecte de l’aplicació Familyar:

L’Ajuntament fa un nou pas endavant posant a disposició a totes les persones majors de 64 anys una subscripció gratuïta de l’app Familyar fins al febrer de 2017.

Què és i com funciona és Familyar?
Familyar és una aplicació per a mòbils i tauletes que permet connectar persones grans amb els seus fills, néts, nebots o amics a través de videotrucades. L’aplicació, que va rebre el premi Sabadell Urban Challenge 2015 d’aplicacions mòbils, busca millorar la qualitat de vida de la gent gran, evitant la solitud i l’aïllament social.
El funcionament de l’aplicació és molt senzill. La persona gran que es decideixi a descarregar-se l’aplicació ha de tenir una tauleta i connexió a Internet tal i com ha explicat Carme Martí, cap de l’Àrea de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament.
Així mateix, l’Ajuntament proposa dues solucions per aprendre a fer servir Familyar: per una banda es poden recollir unes instruccions per posar-la en marxa a casa en companyia de la família, o es pot acudir al Casal de la Gent Gran amb la tauleta i rebre atenció personalitzada.
En cas que el sènior no tingui tauleta o no tingui connexió a Internet a casa seva, des del Casal també es buscaran solucions per fer accessible Familyar a tothom qui ho desitgi.
Un cop instal·lada l’aplicació a la tauleta, el control dels contactes el té el fill, nét o cuidador que l’avi o persona gran decideixi. Serà aquesta persona la que podrà introduir nous contactes al cercle de coneguts del sènior fins a un màxim de 9 persones. A banda d’això, l’usuari podrà enviar imatges o missatges des del seu smartphone a la persona gran quan vulgui. Per a fer més fàcil el funcionament pel sènior, Familyar no té teclat a la tauleta, però es poden enviar missatges de veu en qualsevol moment.
La videotrucada és l’element principal de Familyar, no obstant, l’aplicació inclou altres funcions com el calendari. L’agenda permet estar al dia de qualsevol visita al metge, acte social o aniversari que el seu familiar li vulgui recordar. D’aquesta manera, es fomenta la integració familiar propiciant que la persona gran recordi les dates importants amb l’ajuda de l’aplicació.
Tot i que a la franja de més de 80 anys serà més complicat accedir-hi, l’objectiu de l’ajuntament és fer promoció de l’aplicació entre els familiars i amics per evitar la solitud. Tal i com explicava la regidora d’acció social, un 50% de la població major de 80 anys viu sola a El Prat, fet que intensifica l’aïllament social.
L’acord entre l’Ajuntament del Prat i Adaptivecity sorgeix d’un interès social i tecnològic per part de l’ajuntament per permetre millorar la vida de la gent gran. Adaptivecity és una empresa tecnològica instal·lada al polígon industrial del Prat del Llobregat. Aquest fou el nexe d’unió que va permetre a Adaptivecity treballar per l’ajuntament en temes tecnològics i més endavant a presentar l’aplicació.
“Nosaltres estàvem fent un programa d’acompanyament i detecció de la solitud de les persones grans i trobar-nos amb Familyar va ser fantàstic” afirma Margarita García Domínguez.
Amb la prova pilot es busca el feedback dels usuaris per descobrir quines millores se li poden introduir i quines són les necessitats reals de les persones de més de 64 anys. Un cop acabada la prova, l’aplicació tindrà un cost de 22€ anuals.

..