ESTALVI ENERGÈTIC D’UN MILIÓ D’EUROS EN UN ANY (EL CAS DE LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA)

Aquests és un cas d’èxit de la Universitat Politècnica de Catalunya, UPC, i client de DEXMA Energy Management des de l’any 2011. DEXMA ofereix un Software de Gestió Energètica que ajuda a monitoritzar i reduir el consum energètic en edificis, terciari i industrial; amb l’objectiu d’aconseguir la màxima eficiència energètica.
La Universitat Politècnica de Catalunya té com a missió contribuir a la sostenibilitat, involucrant-se en accions d’eficiència energètica per tal de dur a terme el Pla d’Estalvi Energètic. El centre, client de DEXMA Energy Management , comença a utilitzar el software DEXCell Energy Manager el 2011 als 90 edificis dispersats pel campus universitari, fins l’any 2014. Amb l’objectiu inicial de reduir un 25% el consum d’energia del total d’instal·lacions, aconsegueixen superar el mateix, reaccionant d’immediat als increments de consum i als incidents que poden haver-hi en un territori tan extens. Finalment, promouen la participació de tots els membres de la universitat involucrant-se en petites accions eficients que comporten un impacte en l’estalvi. D’aquesta manera, els mateixos participants poden observar com contribueixen al Pla del centre educatiu.
Amb aquesta estratègia global, la UPC ha estalviat 4 milions d’euros en 4 anys.
Segons el Director de Sostenibilitat de la UPC, Dídac Ferrer, el fet de tenir dades a temps real permet detectar anomalies estranyes i reaccionar quan hi ha un consum que no esperaves i no quan reps la factura dos mesos més tard que ja no hi ha marge de reacció. L’altre avantatge, destaca Ferrer, és que et permet obtenir un feedback immediat sobre les teves accions i permet veure l’impacte de les accions individuals, cosa important si volem enfortir i fomentar la participació de tots els usuaris del campus.
Podeu consultar en aquest vídeo el testimoni del Director de Sostenibilitat del centre, on explica més detalladament l’èxit del seu projecte.
Sobre DEXMA:
Donant servei a més de 800 empreses en 28 països, DEXMA és un fabricant líder en programari de gestió d’energia per a edificis, retail i indústria. DexCell Energy Manager és un programari -basat en la núvol-que ajuda a organitzacions a reduir el seu cost energètic, a través del seguiment de factures i la informació en temps real de comptadors fiscals o submedidores, oferint funcionalitats d’anàlisi, alarmes, informes i control . DEXMA ven el seu programari i serveis a través d’una xarxa global de Partners composta per més de 175 empreses, la majoria d’elles Empreses de Serveis Energètics, Integradors, Mantenidores i comercialitzadores elèctriques. Fundada el 2007, DEXMA té oficines a Barcelona i Londres. Per obtenir més informació sobre DEXMA, visiteu http://www.ajuntamentimpulsa.cat/ca/empresa-gestio-energetica.aspx
.
.
.
.
.
.