UNA MIRADA TÈCNICA A LES BICIS ELÈCTRIQUES UUALK

bici elèctrica UUALK

Per què no hi ha més gent que va al treball amb bicicleta? Creiem que les raons més importants són la seguretat (evitar accidents), l’aparcament segur de la bicicleta, l’esforç físic , la necessitat de portar objectes, la higiene i l’aspecte personal (especialment a l’estiu es sua i hi ha pocs llocs de treball que disposin de dutxes per empleats).

Les bicicletes elèctriques porten un motor elèctric que t’ajuda a pedalejar fent més fàcil augmentar la velocitat i mantenir-la. Per això incorporen una bateria que emmagatzema l’energia, un o més sensors que permeten determinar l’assistència necessària, un petit ordinador que controla l’energia que es transfereix al motor i naturalment el motor que t’ajuda al pedaleig.

Bici elèctrica Uualk

Un altre benefici de les bicicletes elèctriques, com altres vehicles de dues rodes, és que et permet evitar el tràfic i per tant arribar més ràpid als llocs. Hi ha estudis que indiquen que per distàncies fins a 10 km la bicicleta és el transport més ràpid i que recomanen la bicicleta per recórrer distàncies de fins a 15 km, per davant del cotxe o la moto.

Per això no és d’estranyar el ràpid creixement de les vendes de bicicletes elèctriques i les perspectives de creixement, com mostra l’estudi de Pike Research

Estadística Uualk

Les bicicletes amb pedaleig assistit estan limitades per llei a Europa a una velocitat de 25 km/h i una potència de motor de 250 W; a més sols han d’ajudar quan el ciclista està pedalejant. Per això la immensa majoria de bicicletes incorporen un sensor de velocitat situat a l’eix dels pedals que mesura el moviment, i activen el motor quan es detecta moviment.

Sensors Uualk

Aquest sistema, no obstant necessari, és massa bàsic i a més de ser lent de reacció (típicament 2 segons) no té en compte situacions com l’arrencada des de zero (en un semàfor) en que la velocitat de pedaleig és zero, o com la pujada de pendents, on la velocitat de pedaleig es baixa però l’esforç del ciclista es màxim. Les bicicletes simples incorporen solucions parcials com poder arrencar prement un botó que accelera la bici fins a 6 km/h (també limitat per llei), però les bicicletes de gama superior, com és el cas de les bicicletes UUALK, incorporen un segon sensor que mesura l’esforç que fa el ciclista, un sensor de parell (parell de forces o torque sensor).

Torque Sensor Uualk

A les bicicletes UUALK, el sensor de parell, situat a l’eix de la roda posterior, mesura la tensió de la cadena i d’aquesta forma l’esforç que fa el ciclista, permetent la reacció immediata (en menys de 0,2 segons) a la força que fa el ciclista, maximitzant l’ajuda del motor en situacions com l’arrencada o la pujada de pendents, i ajustant l’assistència al nivell requerit pel ciclista quan s’ha arribat a la velocitat desitjada, minimitzant el consum d’energia.

Les bicicletes UUALK han estat dissenyades per un us diari, urbà, com a mitjà de transport. Per això incorpora tecnologies avançades com un quadre d’alumini Al7003 (utilitzat en aeronàutica), el motor sense escombretes (BLDC), el sensor de parell, la controladora sinusoïdal i components optimitzats com el pinyó megarange de Shimano o el canvi rapid fire de Shimano.

La controladora, encara que petita i oculta per una protecció de plàstic, és l’ordinador de la bicicleta i és responsable de la reacció de la mateixa, ja que controla la transmissió d’energia des de la bateria fins al motor, en funció de la informació rebuda dels sensors. Hi ha dos mètodes de control, el control escalar, que incorporen la major part de bicicletes i el control sinusoïdal, que incorporen marques que aposten per la tecnologia punta com UUALK.

control sinusoidal

El control escalar és el més simple i activa les diferents parts del motor segons la posició mesurada per uns sensors interns. Encara que l’eficiència és elevada, no és màxima i produeix un parell no constant i soroll en fer esforç.

UUALK ha introduït a les seves bicicletes el control sinusoïdal, que per mitjà d’algorismes matemàtics és capaç de determinar la posició exacta del motor i l’energia que ha d’enviar a cada fase del motor per optimitzar el parell (la força que fa el motor) del mateix. Això segueix un patró sinusoïdal que dona nom a aquest mètode de control. Les principals avantatges són que es maximitza el parell obtingut pel motor, especialment a velocitats baixes (com les pujades), i es minimitza l’energia perduda i el soroll produït.

Les bateries de UUALK han estat especialment dissenyades amb especial cura amb el pes i la mida. Amb un pes de 2,2 kg proporcionen fins a 70 km d’autonomia (segons el terreny i el pes del conductor) i són de fàcil extracció. D’aquesta forma es poden portar fins al despatx, l’oficina, el lloc de treball, per carregar-les, ficar-les a la motxilla quan s’està al gimnàs, pujar a casa, etc., facilitant tant la recàrrega com la seguretat.

Bateries Uualk

També s’ha tingut especial cura en la selecció de complements i detalls per augmentar el confort i la comoditat en la conducció com es el seient Selle Royale amb suspensió i acabat en imitació de cuir, el port USB amb 2.1 A per poder carregar mòbils, GPS i fins i tot iPhone, els nous pneumàtics amb banda reflectora i major amplada, el pinyó megarange de Shimano per pujar pendents pronunciats o el canvi rapid fire per facilitar el canvi de marxes.

Complements Uualk

Les bicicletes UUALK disposen del Certificat de la Unió Europea (CE), compleixen amb les diferents normatives vigents i han sigut homologades per IDIADA.

Certificats UualkJuan Pedro Rodríguez-UUALK

 

Juan Pedro Rodríguez

UUALK – Director Tècnic

(MÉS INFORMACIÓ I CONTACTE AQUÍ)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: