EL REPTE DE SECURITZAR ELS ACCESSOS A INTERNET A LES ESCOLES

Us volem donar a conèixer un cas d’èxit interessant de l’Escola Pia de Catalunya, que volia dur a terme una evolució de producte per implementar una solució que permetés securitzar els accessos a Internet per a tots els seus centres.
L’escola precisava una solució de seguretat perimetral per a 725 alumnes, 65 usuaris de personal docent, i a més donar cobertura Wifi a totes les aules.
El repte era controlar l’ampla de banda de les línies d’accés a Internet, controlar la navegació dels alumnes filtrat de contingut, la disponibilitat i balanceig de càrrega entre enllaços d’Internet.
_bytemaster va respondre al repte en col·laboració del seu departament de IT que va analitzar exhaustivament la solució de Firewall de nova generació Dell_SonicWall comprovant que complia amb tots els requeriments necessaris de seguretat i rendiment per donar servei als seus centres d’ensenyament.
Les oficines centrals de Escola Pia de Catalunya, van ser els primers en implementar la solució i després de comprovar que l’escenari d’explotació era excel·lent, és va homologar finalment com a solució òptima per cobrir les seves necessitats, procedint així, a la implementació en el primer centre de Granollers.
.
La solució
.
La migració de les actuals plataformes de seguretat totalment disperses i no cohesionadades de Firewall, Proxy, accés Wifi, en un sol sistema unificat per millorar la gestió i augmentar els nivells de seguretat i disponibilitat.
Dispositius SonicWALL utilitzats en el projecte
- 2 unitats NSA 4600 de nova generació, “Aplication Intelligence”.
- 36 access points model SonicPoint.
- Prevenció contra intrusions (IPS).
- Antivirus de passarel·la i antispyware.
- Nodo remot Global Management System (GMS) per la generació d’informes i alarmes automatitzades.
.
Beneficis
.
Amb la instal·lació del Firewall de nova generació Dell_SonicWall NSA 4600 s’han substituït i unificat les funcions de tot el seu equipament de seguretat, amb la conseqüent optimització de la gestió i la reducció dels costos de manteniment.
Al accés segur de la xarxa Wifi se li ha afegit un nou portal captiu junt amb la integració en el directori via LDAP.
El control d’aplicacions (WhatsApp, Facebook, Instagram..) ha permès addicionalment evitar l’ús de programes P2P, xarxes socials, missatgeries instantànies, ràdios on-line i així controlar l’alt consum d’ampla de banda i aplicacions.
El control d’accés a continguts inapropiats a menors en Internet per evitar respondre així a polítiques legals.
També ha sigut summament important la segmentació de la xarxa en diferents serveis.
Tenint en compte que un usuari consumeix una mitja de 15 connexions simultànies per sessió, l’equip s’ha dimensionat per suportar fins a 250.000 connexions simultànies.
La implementació del Global Management System permet registrar els informes de tràfic, usuari, aplicacions, visualització en temps real, permetent prendre decisions objectives que fins ara no eren possibles.
Per poder unificar tota la xarxa interna de les diferents plantes es va procedí a la instal·lació d’una electrònica de xarxa les quals van dotar a l’escola de l’alimentació PoE a tots els access points, unió F.O. de les diferents plantes y segmentació de la xarxa millorant el rendiment i la seguretat de la mateixa.
.
Resultat
- Millora el control de seguretat dels accessos dels alumnes.
- Millora la disponibilitat.
- Millora el rendiment.
- Millora de la gestió.
.
Serveis gestionats: la clau del projecte
La gestió del centre escolar amb les seves necessitats particulars, exigia un desplegament ràpid dels serveis que necessiten d’un sistema de gestió eficaç, mantenint la coherència en les configuracions sense modificà els nivells de seguretat i disponibilitat necessària.
El servei gestionat de _bytemaster ha permès al Departament d’informàtica de Escola Pia de Granollers disposar d’un recolzament tècnic per tenir una administració global, moderna i d’alt nivell a la seva plataforma de seguretat.
.
.
Si us ha agradat aquest post el podeu compartir a les vostres xarxes socials. Fins la propera!
.
.
.
.
.
.