QUÈ PASSARIA SI LA CIUTAT NOMÉS RODÉS AMB VEHICLES ELÈCTRICS?

vehicle elèctric Ajuntament Impulsa

Avui podem saber-ho, gràcies a una prova inèdita arreu d’Europa feta el passat mes de Novembre a Barcelona, “l’ Electric Vehicle Large Scale Demonstration”.

Va ser en el marc de l’Expoelèctric quan va sorgir la iniciativa des de la Plataforma Live de l’ Ajuntament de Barcelona i amb el suport i l’assessorament de l’Associació catalana promotora del vehicle elèctric Volt-Tour. També van donar suport a aquest projecte La Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català de l’Energia (ICAEN), mesurant el soroll i la contaminació, i la Fundació Privada Ascamm que es va centrar en la recollida de les mesures de termografia.

.

En què consistia la prova

La idea era concentrar i fer circular vehicles elèctrics per uns determinats carrers de Barcelona amb l’objectiu de recollir imatges reals d’una futura ciutat 100% elèctrica.

El carrer escollit va ser Roger de Flor, entre Av. Pujades i Carrer Vilanova, i amb aquest propòsit que es comentava es van recollir 3 mesures ambientals que es varen contrastar amb la situació actual del mateix carrer: mesures de reducció del soroll (Sonometria), de reducció de la contaminació atmosfèrica (Emissions) i de reducció de les emissions tèrmiques (Termografia)

Els resultats de les mesures han estat comparats amb un dia equivalent amb l’actual trànsit de vehicles tèrmics.
.

Quins van ser els resultats

A continuació es detallen els resultats de les mesures ambientals. Tot i així es vol destacar que el dia de les proves, factors metereològics (molta pluja) van desvirtuar algunes mesures fetes i no es van poder comparar, de forma rigorosa, amb les mesures fetes dies anteriors i al mateix indret (Roger de Flor).

1) Mesura de la reducció del soroll.

La reducció de soroll per la presència dels vehicles elèctrics de la prova, en comparació amb els vehicles tèrmics habituals que circulen pel carrer Roger de Flor, va ser de l’ orde de 7 dB fins a 18 dB (prova del camió d’escombraries elèctric enlloc de tèrmic). La reducció del soroll és espectacular.

A títol il·lustratiu, una disminució del nivell d’immissió sonora de 7 dB(A), fet que equival a disminuir en més d’un 75% els vehicles de combustió del carrer Roger de Flor.

.
2) Mesura de la reducció de la contaminació atmosfèrica (Emissions)

Com ja s’ha apuntat anteriorment, el dia de la prova hi va haver fortes pluges que modificaren dràsticament la contaminació atmosfèrica del carrer Roger de Flor durant la prova.

Per aquest motiu, els resultats de la reducció de la contaminació atmosfèrica es van trobar alterats, i van resultar difícils d’interpretar.

Tot i així, es va poder mesurar la important caiguda del contaminant monòxid de nitrogen (NO). Cal esmentar que el NO és un bon indicador de les emissions directes del trànsit de vehicles tèrmics i que, per tant, indiquen que van ser més baixes durant la prova. Adjuntem gràfica il·lustrativa.

Gràfic 1

El monòxid de nitrogen NO, al igual que els altres òxids de nitrogen (NOx), és un element contaminant que destrueix el teixit pulmonar de les persones o animals que el respiren.

.
3) Mesures de la reducció de les emissions tèrmiques.

En aquesta prova s’ha volgut detectar la calor que desprèn un cotxe amb motor tèrmic en comparació amb un cotxe 100% elèctric. La calor que desprèn un cotxe tèrmic és una energia perduda i denota la poca eficiència energètica que té el motor de gasolina.

En aquestes mesures, altra cop, es denoten diferències substancials de temperatures entre un tipus de vehicle i l’altre. A continuació s’il·lustren les fotografies que corresponen a un autobús tèrmic i a un autobús elèctric, respectivament.

bus

Patrick Renau

Patrick Renau i Meier
President Volt-Tour

logo Volt-Tour

Comments
One Response to “QUÈ PASSARIA SI LA CIUTAT NOMÉS RODÉS AMB VEHICLES ELÈCTRICS?”
  1. jordi ha dit:

    Si tots el vehicles fossin elèctrics, aquest dormirien en places vinculades a la re-carga o bases de empreses, per tant no dormiria cap cotxe en aparcaments de superfície (als carrers).

Deixa una resposta a jordi Cancel·la la resposta

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.