LA CIUTAT D’ÚS COMPARTIT: GESTIÓ DE LES VORERES

GESTIÓ DE LES VORERES

Aquest informe analitza la creixent competència per l’ús de les voreres a les ciutats a causa de l’augment dels serveis de transport compartit i el creixement de la distribució urbana de mercaderies. Examina com està canviant l’ús de les voreres, la necessitat d’evolucionar en la seva monitorització i les possibles transformacions futures. S’exploren els efectes d’una adopció massiva de serveis de mobilitat innovadors en el disseny urbà i la gestió de preus de l’espai.

L’estudi considera una transició d’un model centrat en l’aparcament de vehicles privats cap a una distribució més flexible que inclogui zones de recollida i deixada de passatgers i mercaderies. A través de models quantitatius, es valoren diferents escenaris d’ús de la vorera en termes d’eficiència, impacte econòmic i alineació amb objectius urbans més amplis.

S’identifica una manca de dades adequades per a una gestió òptima de l’espai, ja que sovint són propietat d’actors privats. Davant d’aquests reptes, es recomana un enfocament estratègic per a la gestió de les voreres, tenint en compte les necessitats canviants i garantint una distribució eficient i equitativa.

La proposta:

Per gestionar millor l’ús dels carrers i voreres, les ciutats haurien de classificar els carrers segons la seva funció principal, adaptant les polítiques d’accés i estacionament en conseqüència. L’evolució cap a un ús més dinàmic de les voreres, com la transició d’aparcament de vehicles privats a zones de recollida i deixada de passatgers, tindrà un impacte en els ingressos municipals i això s’ha de preveure.

Els serveis de mobilitat compartida han de tenir espai a la via pública segons prioritats estratègiques. És essencial comptar amb òrgans de gestió flexibles per assignar l’ús de les voreres en temps real, considerant la digitalització i estandardització de la informació per a una integració automatitzada en aplicacions i algoritmes.

Les voreres han de ser concebudes com espais dinàmics i autoajustables, passant d’una ciutat centrada en l’aparcament a una orientada al transport flexible. La gestió eficient de l’espai urbà ha d’incloure mecanismes de seguiment del transport en temps real, garantint que els serveis de mobilitat proporcionin dades fiables per a la presa de decisions públiques. DESCARREGA L’INFORME COMPLERT https://www.itf-oecd.org/sites/default/files/docs/shared-use-city-managing-curb_3.pdf

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.