CAS D’ÚS: GESTIÓ DEL TURISME EN DESTINACIONS POPULARS
OBJECTIUS
L’Oficina de Turisme d’una destinació turística popular que rep milers de visitants cada any, especialment en temporades altes, enfrontava desafiaments per gestionar les multituds, optimitzar recursos públics i oferir una experiència segura i còmoda als turistes. Amb platges, places i centres comercials plens de turistes, la ciutat necessitava una millora.
DESAFIAMENT
-Control de multituds en punts turístics clau: Durant les temporades altes, les destinacions més populars se saturen de visitants, cosa que pot generar aglomeracions i problemes de seguretat, a més d’impactar negativament a l’experiència turística.
-Assignació ineficient de personal i recursos a àrees d’alta afluència: La manca de dades precises sobre el flux de turistes fa difícil distribuir de manera adequada el personal de seguretat, neteja i altres serveis essencials, el que genera ineficiències.
-Dificultat per mesurar el flux de turistes a temps real: Sense eines per comptar i monitoritzar el nombre de visitants en temps real, les autoritats no poden prendre decisions ràpides per gestionar el flux i evitar problemes a les zones més concorregudes.
-Manca de dades sobre els visitants per a futurs projectes de planificació urbana: No disposar d’informació sobre els turistes i les zones de més afluència limita la capacitat de les oficines de turisme per dissenyar plànols urbans adequats.
SOLUCIÓ
L’Oficina de Turisme va implementar Countify, el programari de comptatge de persones, en diverses àrees turístiques clau, com ara platges, passejos marítims, mercats i places, per millorar la gestió de fluxos de turistes i l’optimització de serveis públics.
-Integració amb càmeres existents: Countify es va integrar amb les càmeres de seguretat de la ciutat, ajustant els enfocaments per monitoritzar amb precisió el nombre de visitants en àrees crítiques com a platges, centres comercials i zones de vianants.
-Monitorització en temps real: Durant les temporades altes i esdeveniments turístics, el programari va proporcionar dades en temps real sobre el nombre de persones presents a cada punt turístic, permetent una distribució més eficient de recursos com a personal de neteja, guies turístics i seguretat.
-Informes d’afluència: Al final de cada temporada, Countify va generar informes detallats sobre l’afluència als punts clau, permetent a l’Oficina de Turisme dissenyar plànols urbans més optimitzats.
RESULTATS
1-Millor control de multituds
Es va reduir en un 35% la saturació a punts turístics clau, millorant la seguretat i la gestió dels espais públics.
2-Optimització de recursos
L’assignació del personal de seguretat i neteja es va incrementar en eficiència un 25%, garantint una millor distribució a les àrees més concorregudes.
3-Temps de resposta més ràpids
Es va aconseguir una reducció del 15% en els temps de resposta davant d’incidents, gràcies al monitoratge en temps real del flux de persones.
Per a més informació o per contactar amb Hertaverse-Countify


