TRANSFORMACIÓ DIGITAL EN LA GESTIÓ DELS SERVEIS

Grup IMAN està transformant el seu model de negoci cap a una oferta més digital mitjançant la creació del Global SOC, un Centre Global de Serveis i Operacions, juntament amb la implementació de l’automatització de processos i projectes de robotització.


El Centre Operatiu (Global SOC) es troba estratègicament situat a la ciutat de Terrassa, format per una infraestructura física i amb tecnològica d’avantguarda.


La infraestructura física es localitza dins d’un edifici d’oficines de IMAN, on un equip de professionals compost per supervisors/as, tècnics/as i operadors/as gestiona serveis de manera remota amb eficiència i precisió.


La infraestructura tecnològica comprèn diversos Centres de Processament de Dades (CPDs): un local, un altre en les oficines corporatives i un tercer en un Datacenter. Aquests CPDs alberguen servidors i aplicacions essencials, a més d’integrar aplicacions en modalitat SaaS amb proveïdors de confiança, tots complint amb els rigorosos estàndards de seguretat de la informació de Grup IMAN. La consolidació de dades i la distribució eficient de la informació permeten als treballadors/es treballar de manera efectiva i brinden als clients accés unificat per a seguir el progrés dels serveis.


D’altra banda, les aplicacions d’automatització de processos exerceixen tasques operatives i administratives sense intervenció directa dels treballadors/es. S’implementen solucions de Robotic Process Automation (RPA), dissenyades i programades per professionals tècnics/as, per a aconseguir eficiència i precisió en l’execució de tasques específiques.


En l’àmbit de la robotització, els projectes innovadors fan ús de tecnologies robòtiques capaces de reconèixer i respondre a la veu, drons equipats amb càmeres tèrmiques per a la detecció precoç d’incendis, i robots físics que complementen les activitats de vigilància i neteja. Aquest enfocament avançat enforteix la capacitat del Global SOC per a complir amb els més alts estàndards de seguretat i eficiència en la prestació de serveis, destacant el compromís continu amb la innovació i l’excel·lència.

IMAN Facility Services


A IMAN Facility Services, duen a terme tasques de vigilància, manteniment, consergeria, neteja, instal·lacions de seguretat, centres de control i serveis de ciberseguretat. En col·laboració amb el Centre Especial d’Ocupació de Grupo IMAN, incorporen a part del seu personal, fomentant així la diversitat i inclusió laboral. La introducció de tecnologies en aquestes operacions no sols optimitza el treball, sinó que també crea entorns laborals més segurs, potenciant l’eficàcia dels treballadors/es i els permet oferir serveis innovadors de manera conjunta.


En cada projecte, les persones exerceixen un paper crucial en dissenyar serveis, planificar activitats, gestionar informació, fer seguiment d’objectius i reflexionar sobre millores per a futurs projectes. Grup IMAN, ha situat a les persones en el centre del seu Pla Tecnològic, reconeixent la seva importància tant en la prestació de serveis com en el seu rol vital com a usuaris de tecnologia, tant internament com per als nostres clients. La selecció de tecnologies, proveïdors, aplicacions i programari es realitza amb criteris de disseny que prioritzen aspectes com a seguretat, usabilitat i integració amb altres sistemes.


Seguint la tendència actual en empreses de serveis, proporcionen tecnologia als seus treballadors/es per a potenciar les seves capacitats i millorar les seves condicions laborals, al mateix temps que oferim dades i informació valuosa als seus clients. El processament d’aquesta informació no sols brinda coneixement sobre com es presten els serveis, sinó també sobre el que succeeix en les instal·lacions del client. Per a abordar aquesta necessitat, han creat el Global SOC, un Centre d’Operacions i Serveis Global que fusiona la presència humana amb la tecnologia, amb l’objectiu de brindar suport tant als treballadors/es com als seus clients.

Global SOC


El Global SOC està equipat amb tecnologies de seguretat d’avantguarda, (IoT), automatització de processos i plataformes de gestió virtual. Aquestes eines li permeten proporcionar informació immediata sobre el que està ocorrent en les instal·lacions i avaluar el rendiment dels serveis que oferixen. En resposta a la creixent demanda del client de respostes ràpides i la capacitat d’anticipar-se als problemes les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, el Global SOC ha estat desenvolupat amb una infraestructura tecnològica robusta, incloent-hi redundància, cloud híbrid i virtualització, assegurant un servei cada vegada més digital i eficient.


En aquest entorn digital en constant evolució, s’introdueix el concepte de servei virtual i co-producció. Els clients accedeixen a un servei basat en plataformes, amb la possibilitat d’utilitzar aplicacions que els permeten monitorar en temps real l’estat del servei, interactuar, presentar sol·licituds urgents o presentar reclamacions. A través d’un quadre de comandament global, els clients poden visualitzar l’evolució dels indicadors clau.


Els/es treballadors/es, per part seva, compten amb una major quantitat d’informació i control sobre les tasques assignades. Reben atenció tant de els/es professionals del Global SOC com de robots de veu. S’implementen mecanismes de monitoratge per a garantir la seva seguretat. A més, gràcies a la integració d’una Central Receptora d’Alarmes, des del Global SOC es comuniquen incidències a serveis d’emergència com el 112, policia o bombers, prioritzant sempre la seguretat dels/es nostres empleats/des i clients.

El valor de la dada


El protagonisme del processament de dades ha marcat l’evolució dels sistemes informàtics. No obstant això, en els últims anys, el valor de la dada s’ha vist amenaçat per l’augment de les ciberamenaces. Actualment, s’estan presenciant una nova dimensió en la qual la dada ha adquirit una rellevància significativa, estenent-se més enllà dels sistemes informàtics i abastant àrees com Smart Cities, la indústria 4.0, Internet de les Coses (*IoT) i els serveis de Facility.


En aquest context, Grup IMAN, com a empresa de serveis, abraça aquest nou paradigma amb la determinació de capitalitzar les oportunitats tecnològiques i transformar el seu model de negoci. S’enfronten al desafiament de gestionar dades recopilades automàticament per sensors o introduïdes manualment. Aquest enfocament li permet adaptar-se a les demandes canviants de l’entorn tecnològic i aprofitar al màxim el valor estratègic que resideix en la gestió eficient de les dades.


Font: IMAN Facitily Services

Jordi Martínez
CTO Tecnologia Grupo IMAN

Per a més informació o per contactar amb IMAN Facility Services

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.