NISSAN PRESENTA UN NOU MODEL DE CIUTAT INTEGRADA AMB EL VEHICLE ELÈCTRIC

Nissan es defineix com una empresa amb mentalitat innovadora i amb ganes de millorar el planeta desenvolupant sistemes per aprofitar les energies renovables.

Per això, la multinacional japonesa ha treballat amb un estudi d’arquitectura, enginyeria i disseny amb un nou projecte que redefineix el concepte de ciutat i els punts de càrrega dels cotxes elèctrics. Es tracte de l’estudi londinenc Foster & Partners, fundat per Norman Foster que destaca per un enfocament integral del disseny i l’arquitectura sostenible creant projectes d’urbanisme innovadors.
El projecte es va presentar durant el 86è Saló Internacional de l’Automòbil a Ginebra i és el resultat d’un treball conjunt de les dues empreses durant un any ideant cotxes que interactuen amb l’entorn i ciutats que s’adapten a les noves tecnologies.

Per a Nissan el futur passa per una remodelació de les ciutats, els carrers i els edificis aprofitant el seu potencial. En aquest vídeo, Nissan mostra la smartcity del futur, on tot està connectat i on les energies renovables són el motor:

El sistema que es mostra al vídeo és el “Vehicle-to-grid” que pretén combinar els avenços aconseguits amb la reutilització de bateries permetent als conductors del Nissan LEAF (o altres vehicles elèctrics) actuar com a centres energètics individuals, és a dir ser capaços d’emmagatzemar, utilitzar o fins i tot donar energia neta a la xarxa elèctrica.

Pels promotors del projecte la integració de les tecnologies d’emissions 0 a l’entorn són vitals per crear ciutats més intel·ligents i sostenibles. David Nelson, codirector de disseny de Foster & Partners afirma que el compromís d’integrar les tecnologies d’emissions 0 ha d’anar més enllà del cotxe, esdevenint la base de tot el que fem.

Un nou plantejament de ciutat és possible definint una nova xarxa de repostatge sostenible i innovadora. Avui en dia els mercats ja aposten per les fonts d’energia alternatives com és l’energia elèctrica. Descobrir-ne nous usos i convertir-la en l’energia principal és un repte de futur.

El model de ciutat actual ha d’evolucionar. Actualment més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats (un 54%), però es preveu que l’any 2050 siguin 7 de cada 10 els ciutadans que visquin a les ciutats. És una necessitat imperativa evolucionar cap a un model de ciutat més sostenible amb infraestructures per a sostenir el creixement de població previst.

Nissan és una de les empreses automobilístiques més importants del món que no només es preocupa per fabricar vehicles d’alt rendiment sinó que també pretén reduir l’impacte que això suposa al medi ambient i aconseguir un món més sostenible. De fet el Nissan LEAF és el vehicle elèctric més venut de la història fet que demostra que el futur passa pel desenvolupament de la tecnologia elèctrica en els vehicles.

Comments
2 Responses to “NISSAN PRESENTA UN NOU MODEL DE CIUTAT INTEGRADA AMB EL VEHICLE ELÈCTRIC”
  1. Jordi ha dit:

Benvolguts. Els que fan cotxes, tenen un problema, no obstant els que tenen que aportar les solucions per les ciutats i sobretot per als ciutadans, son els tècnics municipals, urbanistes, ambientalistes enginyers, etc. liderats per els caps polítics, ells tenen la obligació i el dret per planificar i prescriure la descongestió i descarbonització present i futura.

Trackbacks
Check out what others are saying...