SOLUCIONS DE PRESURITZACIÓ DE SODECA: QUÈ SÓN I COM FUNCIONEN

El Codi Tècnic de l’Edificació (CTE) proposa tres solucions per a la protecció davant del fum de les escales protegides en cas d’incendi: finestres practicables, conductes de ventilació natural i sistemes de pressió diferencial, segons la norma UNE EN 12101-6:2006 . Mentre que les dues primeres solucions basen el seu funcionament en l’evacuació del fum que prèviament ha contaminat l’escala, els sistemes de pressurització de SODECA es dissenyen per evitar que el fum arribi a penetrar-hi.

Per aconseguir-ho, el sistema injecta aire en habitacles utilitzats com a vies d’evacuació en cas d’incendi, com ara caixes d’escala, vestíbuls, passadissos o buits d’ascensor. D’aquesta manera aquests espais protegits es mantenen lliures de fum en cas d’incendi gràcies al flux d’aire i la barrera de pressió creada per la sobrepressió.

No obstant això, en una situació d’emergència es poden produir situacions de portes obertes a les vies d’evacuació, provocades tant per les persones que pretenen evacuar l’edifici com pels bombers que hi han d’accedir. En aquest cas, quan s’obre una porta entre la zona pressuritzada i la planta incendiada, la pressió entre els dos espais tendeix a igualar-se i el sistema de sobrepressió s’ha d’adaptar per contrarestar-lo.

En conseqüència, perquè el fum no es pugui infiltrar a la zona protegida, els equips de pressurització augmenten el cabal d’aire perquè hi hagi prou velocitat de pas d’aire a través de les portes obertes a la planta d’incendi i les vies d’evacuació. mantinguin amb un nivell de sobrepressió suficient que n’asseguri l’accessibilitat. En aquest sentit, cal destacar que els equips KIT BOXPDS i KIT BOXPDS SMART de SODECA asseguren que el 90% del cabal requerit s’assoleixi en menys de 3 segons.

Disseny i càlcul automàtic

Això no obstant, no tots els equips són adequats per a tots els edificis o lliuren el cabal suficient per assegurar la sobrepressió de les seves vies d’evacuació. Per sort, actualment és senzill triar els equips apropiats, ja que hi ha eines que simplifiquen aquests càlculs i ajuden a dissenyar els projectes complint amb la norma vigent. QuickFan, el programari de SODECA, va ser el primer programa nacional per al càlcul de solucions de sobrepressió, i té en compte els aspectes imprescindibles per calcular el cabal de pressurització necessari per a diferents classes d’edificis. A més, QuickFan permet seleccionar els equips de pressurització convenients immediatament després del càlcul automàtic.

Descarrega QuickFan de manera gratuïta des de la pàgina web de SODECA

Per a més informació o per contactar amb SODECA

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.