EL DESAFIAMENT DE RENTAR I IGNIFUGAR UNA CORTINA CORBADA AMB SISTEMA DE PUJAR I BAIXAR TIPUS AUSTRÍAC, FENT ONES.
Dins del programa de manteniment del teatre Angel Guimerà de Santa Eugènia de Berga, un cop acabats els treballs de manteniment s’ha plantejat rentar i ignifugar l’espectacular cortina de teló de boca de l’escenari.
El teatre municipal Àngel Guimerà de Santa Eugènia de Berga té un escenari peculiar: la part frontal que s’enfronta al públic (coneguda com el proescènic o corbata) és corbada, i el teló de boca no va d’esquerra a dreta (com veiem habitualment deixant al seu davant el proescènic i al seu darrera l’escenari) sinó que s’adapta a la forma corba del front de l’escenari.

A més, el sistema d’accionament no es el clàssic d’obertura central (obertura americana) o vertical (de guillotina) sinó que puja recollint la tela tipus austríac, fent ones; espectacular; poc habitual.

Afrontant la complexitat de la seva construcció, el sistema d’accionament i les seves mides considerables, desmuntar-lo per rentar al taller no era una opció viable. El repte era netejar-lo sense desmuntar.
A BEST-FORM BCN podem rentar les cortines de tres formes diferents:
* al taller, amb rentadora industrial, amb detergent i aigua, podem rentar d’una sola vegada, peces de 130-150 kg. de teixit acrílic, que no encongeix.
* al taller, amb rentadora industrial “en sec” peces de 30-40 kg de cotó, que no encongirà o de qualsevol composició: acrílic, llana, seda, etc.
* in situ i sense desmuntar, sense límit: pam a pam rentem qualsevol mida, qualsevol forma, qualsevol acabat, qualsevol composició, a lloc i sense desmuntar.
Ha estat una satisfacció rentar aquest peculiar teló de vellut de cotó, amb corba i ones.
Rentar-lo li ha reviscut el color, la textura i l’aspecte. A part d’eliminar la pols i els àcars que l’acompanyen, elements que envelleixen els teixits.
Un cop rentat s’ha ignifugat i certificat amb qualificació de reacció al foc C1 a fi de complir amb la normativa que estableix el Codi Tècnic.
A BEST-FORM BCN, entenem la singularitat de cada projecte i proporcionem solucions adaptades per assegurar la preservació i la funcionalitat dels elements escènics més habituals així com els més excepcionals.
Autor:
Josep Mª Miserachs
Per a més informació o per contactar amb Best-Form

