ANALITZAR, REDISSENYAR I OPTIMITZAR LA XARXA DE TRANSPORT PÚBLIC DE GIJÓN

L’empresa de transport públic EMTUSA va encarregar a MCRIT l’anàlisi, el redisseny i l’optimització de la xarxa de transport a la ciutat de Gijón. L’objectiu era augmentar el rendiment global de la xarxa de transport públic, que s’ajusta a les polítiques de sostenibilitat de la ciutat.


Gijón està situada a la regió d’Astúries i és una important ciutat costanera del golf de Biscaia, al nord d’Espanya. Amb els anys, la xarxa de transport de la ciutat s’ha tornat ineficient a causa de nombrosos factors. Per exemple, una sèrie de rutes eren significativament grans i enrevessades, en determinades zones hi havia solapaments de línies, mentre que altres zones no estaven ben servides per autobusos. Com a resultat, el transport públic només englobava una 11ª part dels viatges, mentre que els vehicles privats representaven el 46% dels viatges, on el 71% dels viatgers utilitzaven els seus vehicles particulars per anar a la feina.

Utilitzant PTV Visum


Per presentar una proposta estratègica, MCRIT va utilitzar PTV VISUM per generar una demanda i simulació de model de transport públic a la ciutat de Gijón. El model calcula les rutes de transport públic entre diferents llocs de la ciutat, estima la demanda de nous escenaris d’autobusos urbans i obté indicadors de rendiment (passatgers-km, vehicle-km, autobusos necessaris, entre d’altres).


Com a resultat, la proposta final va reestructurar la xarxa existent, mantenint línies amb gran demanda, i va reconfigurar aquelles línies que eren ineficients. Per facilitar-ho, van buscar rutes directes i senzilles, amb simetria entre els viatges d’anada i tornada. La nova xarxa aborda especialment les connexions radials entre zones que no estaven servides de manera eficient pel transport públic, juntament amb rutes perimetrals a evitar passant pel centre de la ciutat.

Per garantir l’ús correcte de l’eina PTV VISUM, MCRIT sempre compta amb el suport tècnic de PTV. El suport tècnic és un servei per als usuaris que tenen acords de manteniment de llicències, com ara MCRIT.

Els resultats


Es va dissenyar una nova xarxa de transport públic, que respon a la nova estructura territorial, els canvis de desenvolupament urbà i les necessitats dels ciutadans. Com a resultat, la xarxa proposada evoluciona cap a una xarxa horitzontal, vertical i de sistema de línies radials, que funciona juntament amb el transport sota demanda.


La nova xarxa és més intuïtiva per a qualsevol usuari i augmenta el nivell de cobertura, reforçant l’operació en zones de gran demanda, i reduint els temps de viatge. Per altra banda, augmenta el transport sostenible a mesura que atrau usuaris de vehicles particulars. Com a resultat, el volum de passatgers augmenta un 10% mentre que l’índex Passatgers-Km augmenta un 4%. El 70% dels viatges porta a porta es poden fer en menys de 30 minuts.

A més, aquest enfocament augmenta el nivell d’ingressos, mentre que els costos operatius es mantenen constants.

“MCRIT fa més de 10 anys que treballa amb productes PTV. Vam començar amb microsimulació mitjançant VISSIM i després vam passar a la macrosimulació utilitzant VISUM, havent realitzat projectes a nivell nacional i nivell internacional, destacant experiències a Espanya, Brasil, Aràbia Saudita, Croàcia, Guatemala, Equador i Bolívia, entre d’altres. Apreciem la ràpida corba d’aprenentatge, adaptabilitat i una capacitat de càlcul excepcional de PTV Visum, tot acompanyat de temps d’execució curts”.

Frederic Lloveras
Cap de Planificació del Transport, MCRIT



Descobriu-ne més a myptv.com

Per a més informació o per contactar amb PTV

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.